A stratégia alappillérei:
- Dedikált szervezet: fontos, hogy minden ágazatban legyenek Ipar 4.0/digitalizáció területén szakmailag képzett munkatársak, akik a digitalizáció nagyköveteiként átlátják, összefogják, és egységes folyamatban kezelik az ehhez kapcsolódó fejlesztéseket.
- Tudásfejlesztés: a cégcsoportban rejlő tudásmegosztása a területek között elektronikus formában, illetve az évente legalább háromszor megrendezésre kerülő digitalizációs konferencián.
- Közös IT támogatás: az egymástól különálló, egyedi megoldások elkerülése érdekében az Informatika létrehozott egy IoT platformot a szenzoros adatok feldolgozására és az adatok elemzésére.
- Egységes technológia irány meghatározása.
A stratégia egyik fontos alapja, hogy lehetséges digitalizációs nagyköveteket találjunk a cégcsoportban. Tavaly év végén közel 100 fő részvételével lezajlott az I. Bonafarm Digitalizációs konferencia Sarlóspusztán, ahol a meghívott előadók bemutatták a digitalizációs trendeket a világban, a cégcsoport munkatársai pedig ismertették a jelenlegi megoldásokat a cégcsoportban
A konferencia első napján az előadások az irodai digitalizáció, a IoT, az Ipar 4.0, és az adatelemzés témakörébe avatták be a hallgatóságot, míg a második napon egy workshop keretében a résztvevő kollégák javaslatokat tettek témakörök alapján a területükön lehetséges projektekre.
2020-ban a stratégia kiterjesztésének további lépései:
- digitalizációs nagyköveti szervezet felállítása;
- konferenciák és tudásmegosztás;
- ágazatokra lebontott stratégiák elkészítése;
- stratégia implementálása.