SAJTÓSZOBA

Digitalizációs stratégia a Bonafarm Csoportban

2020.03.02.

A piaci környezet és a technológia gyors fejlődése ma már megköveteli, hogy egy nagyvállalat rendelkezzen digitalizációs stratégiával. Ezért – a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázásához – a minőségirányítás és az informatika munkatársai elkezdték kidolgozni a Bonafarm Csoport digitalizációs stratégiáját.

A stratégia célja, hogy növeljük az automatizáltság szintjét, modern technológiákkal támogassuk az üzleti folyamatokat és erősítsük az ezekből származó adatok döntéstámogató szerepét, vagyis működésünk része legyen a digitalizációs lehetőségek kihasználása.

A stratégia alappillérei:

  • Dedikált szervezet: fontos, hogy minden ágazatban legyenek Ipar 4.0/digitalizáció területén szakmailag képzett munkatársak, akik a digitalizáció nagyköveteiként átlátják, összefogják, és egységes folyamatban kezelik az ehhez kapcsolódó fejlesztéseket.
  • Tudásfejlesztés: a cégcsoportban rejlő tudásmegosztása a területek között elektronikus formában, illetve az évente legalább háromszor megrendezésre kerülő digitalizációs konferencián.
  • Közös IT támogatás: az egymástól különálló, egyedi megoldások elkerülése érdekében az Informatika létrehozott egy IoT platformot a szenzoros adatok feldolgozására és az adatok elemzésére.
  • Egységes technológia irány meghatározása.

A stratégia egyik fontos alapja, hogy lehetséges digitalizációs nagyköveteket találjunk a cégcsoportban. Tavaly év végén közel 100 fő részvételével lezajlott az I. Bonafarm Digitalizációs konferencia Sarlóspusztán, ahol a meghívott előadók bemutatták a digitalizációs trendeket a világban, a cégcsoport munkatársai pedig ismertették a jelenlegi megoldásokat a cégcsoportban

A konferencia első napján az előadások az irodai digitalizáció, a IoT, az Ipar 4.0, és az adatelemzés témakörébe avatták be a hallgatóságot, míg a második napon egy workshop keretében a résztvevő kollégák javaslatokat tettek témakörök alapján a területükön lehetséges projektekre.

2020-ban a stratégia kiterjesztésének további lépései:

  • digitalizációs nagyköveti szervezet felállítása;
  • konferenciák és tudásmegosztás;
  • ágazatokra lebontott stratégiák elkészítése;
  • stratégia implementálása.